onsdag den 5. februar 2014

Spencer i uld - også til forår

Et af sidste års projekter var denne spencer, strikket efter opskrift fra hjertegarn. Jeg har brugt 'alpaca silk' i stedet for 'mini vital', som de anbefaler i opskriften. Spenceren er ikke varmere end at den kan bruges det meste af året (i Danmark). Underdelen er i glatstrik og overdelen i en bred rib. Den er enkel at strikke og et godt projekt for begyndere - hvis man vel at mærke har tålmodighed til det tynde garn. Ifølge opskriften strikkes stropperne op fra 'ryggen' og knappes fast til forstykket. Desværre var kjolen for tung til at stopperne sad pænt, så jeg endte med at sy stopperne fast rundt om knapperne. Jeg var irriteret over at det var nødvendigt, men resultatet blev fint - og jeg har heldigvis ikke brug for at man skal kunne knappe stropperne af. Den nederste kant har en tendens til gerne at ville rulle. Jeg plejer at lade spenceren ligge fladt ned og tørre, med knappenåle til at tvinge kanten flad. Overordnet set er jeg godt tilfreds med spenceren, men hvis jeg skulle strikke den igen ville jeg nok lave nogle ændringer i forhold til modellen. Garnet derimod er helt igennem skønt og klart noget der skal overvejes til forårets projekter.
Spencer i tynd uld/silke..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar